Vi har fått ny webbplats och ett nytt system för inloggning, och du ska därför skapa en profil innan du loggar in första gången på den nya webbplatsen. Det är viktigt att du har ditt prenumerationsnummer till hands. Det finner du på ditt inbetalningskort, och kan du inte hitta det så hjälper vi dig.

Kontakta då vår kundtjänst: http://kundtjanst.nu/sv-SE/

Vanliga frågor Jag är prenumerant och har flera gånger försökt att logga in, men det går inte. Vad beror det på? Har du skrivit in rätt lösenord? Har du skrivit rätt e-postadress? Har du skapat en ny profil?

Mitt prenumerationsnummer accepteras inte Jag kan inte komma in på webbplatsen, för att jag får veta att prenumerationsnumret inte accepteras. Har du skrivit rätt prenumerationsnummer? Det består av 10 siffror och ska skrivas utan punkter eller mellanrum. Om du ändå inte kan skapa en profil ber vi dig kontakta kundtjänst: http://kundtjanst.nu/sv-SE/

Jag har glömt mitt lösenord Har du glömt ditt lösenord kan du få ett nytt som skickas till din e-postadress. Klicka då här: http://gds.se/user/password/reset

Gammal e-postadress Jag har fått ny e-postadress och kommer inte ihåg mitt lösenord. Vad ska jag göra? Om du inte kan komma åt din gamla e-postinkorg, ska du skapa en ny profil med din nya e-postadress. Det ska du också göra om du av någon anledning har raderat den gamla profilen och vill logga in igen. Det kräver en ny profil med en ny e-postadress.

Du kan skapa nya gratis e-postadresser hos t.ex. Gmail – det gör du här: www.gmail.com Eller hos Hotmail på www.hotmail.com

De artiklar jag laddar ner räknas som 2 eller 3 En nedladdningshanterare eller en så kallad download manager (ett program som alltså hanterar de filer du laddar från nätet) delar upp filerna du hämtar i flera delar. Om du är prenumerant och använder ett sådant program ska du stänga av det innan du hämtar artiklar hos oss. Vi rekommenderar dessutom att du sparar de artiklar du har hämtat, på din dator, då de räknas som nya artiklar om du hämtar samma flera gånger från vår webbplats.